esmaspäev, 4. november 2013

Bangkok 3 päev

03.11.2013

Tänaseks olime plaaninud reisi Floating Marketile ja Krokude farmi. Kl 7 ootas meid mikrobuss ja lisaks meile korjati peale veel 10 inimest ja võtsime suuna alustuseks Floating Marketile. Floating Market siis teisisõnu ujuv turg, ehk kogu kauplemine toimub paatides ja kanalites. Igas Kagu Aasia riigis on vähemalt mitu ujuvat turgu. Meil oli valida 2 Bangkoki lähedase vahel. Üks siis inimkäte poolt tehtud ja teine algupärane ujuv turg. Otsustasime siiski algupärase kasuks kuna ülevaade niikuinii oli suhteliselt kaudne, et näha siis seda õiget Aasia kaubandust. Peale 2 tundi sõitmist jõudsime lõpuks ujuva turuni, kus meid pandi paatidesse ja siis sõiduutati mööda kanaleid edasi päris turukohani. Koha peal oli võimalik valida ka lisa paadisõit individuaalse paadiga. Esialgu vaatasime, et vaatame niisama ringi ja ehk pärastpoole siis võtame paadi. Nagu aga selgus, on tegu küll aegade alguses olnud traditsioonilise vee elukate ja puu ja juurviljade turuga, siis tänaseks on see muutunud kõige tavalisemaks turismilõksuks ja turuks, ehk sama kaup on igal teiselgi turul, lihtsalt mujal saab kuiva jalaga hakkama, siis siin peab müüjani jõudma tihtilugu paadiga. Kuna turistide vool on sinna meeletu, siis lõunaks muutusid kanalid praktiliselt läbitamatuks. Ummikud olid suuremad kui Bangkoki enda tänavatel ja paadijuhid närvilisemad kui politsei koerad. Iseenesest minule kui tehnikahuvilisele pakkus ainukest reaalset huvi paadid ja nendele ehitatud mootorid. Kui paadid olid kõikidel ühesugused, siis mootoreid oli vastavalt oma rahakotile seinast seina ja iga mootor oma lahendusega mida oleks kadestanud ka paljud striitreisserid antud hetkel: turbod, vahejahutid, sportsummutid, värvilised mootorid ja rihmad jne jne jne.

Peale ujuvat turgu võtsime suuan krokofarmile ja mina otsustasin, et kõige lihtsamini saab see tund mööda saadetud magades. Ahjaa vahepeal pakuti meile ka tasuta lõunat, mis koosnes natukene riisisit koos mingi aasia kastmega, mis seekord paraku ei olnud küll hea. Kiire lõuna peetud jätkasime teed krokude poole. Nagu koha peal aga selgus oli tegu natuke suurema kohaga. Alustuseks oli pargis mustkunstishõu, mis oli sellise aasialiku lähenemisega mustkunsti maailma aga kindlasti polnud see mitte halveb jürgenveeberlikust shõust ja nii nagu me ka koos ei nuputanud ei suutnudki me trikide tagamaid välja nuputada. Mustkunstile järgnes elevantside shõu, milles võeti läbi kogu elevantide ajalugu Tai elus, majanduses ja kohas Tai rahvale ja see lõppes päris väärika plahvatuse ja ilustulestikuga. Vantsid olid väga hästi kasvatatud ja õpetatud ja vaatemänguline.

Kogu pargi viimane etendus oli aga krokodillide taltsutamine kui nii saab öelda. See loomapark on kunagi varemgi saanud kuulsaks oma krokodillishõuga, kus taltsutaja pistab pea lõugade vahele ja krokodill lõuad kokku klõpsatavad. Seekord läks kõik ilusti ja igati lustakalt ja ladusalt ja kedagi nahka ei pistetud.

Õhtul tegime veelkord paadiga reisi kesklinna ja tagasi. Seekord aga trügisime tavalise paadi peale mida kasutavad inimesed töölkäimiseks. Reaalselt on siis turistidele mõeldud sinine paat, mis maksab 40Bahti üks sõidusuund ja tavakodanikele on oranz paat, mis teeb täpselt sama tee aga seda 15Bahti eest. Kesklinnas olles, käisid Riho ja Martin ka Mekongi vaatrattal. Mina kõrgusekartjana vaatasin seda siis altpooltJ

Kulgesime tagasi hotelli ja nautisime natukene tänavamelu ja tänavasööki ja läksime magama ära. Mina lõpetan siin mõne reaga blogist ja siis ka unedemaale, sest hommikul hakkame sõitma Kambodzasse.

Tagasitulles veel ekskursioonide koha peale, siis ka eelmised korrad panid imestama ja nii ka nüüd kui hästi ja ladusalt neil need ekskursioonid toimivad. On olemas sadu turismifirmasid igas linnaosas ja kõik pakuvad erinevaid versioone. Hommikuti tuleb keegi autojuht ja korjab igast erinevast hotelist inimesed peale ja siis minnakse „ringile“. Vahepeal vahetatakse autosid ja inimesi autodes, olenevalt, kes, kuhu lähevad aga alati on kõik laabunud ülihästi: keegi kuhugile maha ei jää, kõik saavad asjast osa ja seda päris mõistliku hinnaga. Seega soovitan soojalt võtta kõiksugu ekskursioone pigem kui omal käel hakata ekslema-tuleb endale lihtsam, soodsam ja lühema ajaga näeb rohkem.